Kul pryttlar

Hej igen! Nu ska jag berätta om några prylar som jag just nu är extra glad för. Ja, jag vet att jag är en extremt materialistisk människa - men det är ju så kul med saker av alla dess slag. Titta bara!
 
För hundra kronor kan du ha din egen radiostation. Bra va? Den här FM-sändaren kopplar du till din telefon, och sedan kör du igång din Spotifylista på en ledig frekvens och kan lyssna på vilken musik du vill i bilen. Den lyser dessutom fint i blått (skit nu i att det är smutsigt i bilen, det vet jag gott.) och behöver inga batterier eftersom den får ström från cigarettuttaget i bilen.
 
Äntligen har jag en mortel hemma! ...Men vad ska jag mortla...?
 
Förra året försökte jag odla kryddor som jag köpte själv på påse och satte i jorden. Av olika anledningar gick det åt helsefyr, så i år har jag gjort det enkelt och ekonomiskt för mig - och köpte planteringsset från IKEA med sex olika kryddfrön. Visst att det ser lite trist ut med pappersmuggar, men de skall få komma ner i krukor så småningom. Förresten så är den randiga krukan ett nytt loppisfynd. 5 kronor. Och plantan är min kalanchoe-stickling som vuxit sig riktigt bastant. Tänk att jag fick 13 sticklingar av en kasserad planta - och alla lever fortfarande. Det är inte dåligt. 
 
För att bara ha varit i jorden i några dagar så har det hänt en hel del, särskilt med mina timjanfrön. Det blir kanske någonting av det här tillslut, eller vad tror ni? Jag håller tummar och tår.
 
/t
Allmänt, Inredning | |
Upp