Blek

Jag kom just till insikt om att jag egentligen inte bloggat någonting om smink sedan november. Det är ju inte klokt, så någonting får jag ju säga, eller hur? Det är i vart fall på tiden. Det har på sätt och vis inte skett så värst mycket på den fronten, förutom att jag testar en ny mascara som jag ska recensera om några dagar, när jag provat den ordentligt.
 
Jag köpte lite kajalpennor i olika färger på Ullared, och har dessutom en ny ögonskuggepalett som jag köpte i Danmark och som jag håller på att lära mig att använda. Sminkningen nedan är egentligen en "standardsminkning" för min del, men där har jag använt fyra av nyanserna på paletten för att få det lite metalliskt och en nyans av (whad'ya know!?) koppar. Jag passade även på att göra eyelinern lite mer extrem. Lite tjockare och lite längre. Ibland måste man ju våga improvisera! I övrigt blir dagens utseende lite mer nedtonat, med en enkel svart skjorta och knut i håret. Jag kan inte hjälpa att jag tänker att mina nya brillor hade varit pricken över i:et en dag som idag.
 
I dagsljuset ser man hur blek jag blivit sedan i somras. Då passar det extra bra med lite varma, skimrande färger för att framhäva den lilla färg man har kvar.
 
      
 
Igår kväll blev det även en tur ner till Paddingtons. Det är ungefär 300 meter från där jag bor, så det passade ganska bra när man träffar vänner som också går upp tidigt om morgnarna och dessutom bor i närheten. Fast till skillnad från Christin och Elin som går upp innan halv sex så har jag det ganska bra ändå, får jag erkänna.
 
 En dansk som är glad för sin high-tech Samsungklocka och sin öl. Och förhoppningsvis också sin kone.
 
Trevlig helg!
/t 
Allmänt, Smink & Mode | |
#1 - - Monica - Bilmek o Mamma:

Jätte snyggt sminkat :O! Passar dig perfekt :D.
Synd att solbrännan aldrig kan hålla i sig över vintern =/

Svar: Hehe tack! Ja, fast då har man ju någonting att roa sig med till sommaren :)
Tessan

Upp