Sista dagen på året

Det är sista dagen för det här året. Snön smälter bort på ett otrevligt sätt. Man blir blöt om fötterna hur man än gör, så kanske bör man matcha nyårsstassen med gummistövlar? Ikväll blir det middag med vänner ute på Lindholmen, Hisingen. Egentligen bryr jag mig inte om att det är nyår. Det är inget märkvärdigt för min del, men det ska bli trevligt att träffa alla.
 
Efter en något dramatisk förmiddag, med en bil som inte ville starta (inte min dock) och extremt halt väglag uppför de branta backarna på landet så har vi nu mellanlandat i lägenheten för att göra oss presentabla. Jag har massor av fina bilder och inspiration till att skriva och visa er. Det kommer upp i dagarna.
 
 
När jag ser tillbaka på 2014 så är det framförallt några händelser som utmärkt sig. Därför får ni här en mycket kort årssammanfattning i bilder.
 
Januari/Februari:
Jonas fick jobb i Göteborg och flyttade in. Jag påbörjade min sista termin på universitetet och dessutom blev jag med glasögon.

Mars/April:
 
Vi påbörjade renovering av friggeboden på landet (såhär såg den ut innan och efter. Det är knappt man kommer ihåg). Vi var flitiga loppisbesökare och renoverade och samlade på oss allt möjligt tjusigt.
 
Samtidigt drabbade sorgen oss när farmor gick bort...
 
Maj/Juni:
 Jag tog examen, åkte upp till stockholm för andra gången på kort tid och fick flera jobberbjudanden för jobb över sommaren. Jag fick också ett riktigt jobberbjudande. Ett fast jobb. Precis ett sånt jobb jag knappt kunnat tro fanns till en nyexad.
 
Juli/Augusti:
Jag jobbade på Lerums kommuns telefonväxel, bodde på landet och träffade vänner, familj och svärfamilj. Dessutom fyllde jag 25. Andra veckan i augusti började jag jobba som lärare på heltid.
 

September/Oktober:
Jag fick hem min lärarlegitimation, blev tillsvidareanställd och gick och köpte mig en nyare bil för mina långa pendlingssträckor.
 
November/December: 
Mamsen och jag åkte till London. Sedan blev det december och jul. Höstterminen var slut. 
 

År 2014 har varit ett händelserikt år, med mycket blandade händelser. Nu ser jag fram emot ett mer förutsägbart 2015, med allt som hör till. För första gången på många år skall jag unna mig ett riktigt sommarlov. Jag hoppas på en solig sommar. Att sitta på ett kallt kontor i sommarhettan förra sommaren tog nästan knäcken på mig. 
 
Jag välkomnar 2015. Det blir nog som år blir mest, men samtidigt är det ju oundvikligt att tiden går. Alternativet är ju betydligt värre, eller hur?
 
Gott nytt år! Vi ses på andra sidan!
 
/tess
 
Allmänt | |
Upp