Ut ur dimman

Arbetsvecka tre som riktig lärare? Oj, redan? Äntligen! Första veckan var en planeringsvecka, förra veckan min första vecka med elever - och nu rullar det bara vidare. Idag bjöd skoldagen på ett slagsmål som jag fick avstyra, bambafisk som inte smakade någonting alls, politiska diskussioner med elever, bråk med kopiatorn och den ordinarie lektions- och planeringstiden. Att man inte är helt färdig när man kommer hem är ofattbart, men jag antar att när jobbet är någonting man brinner för så går energin åt till bra saker.
 
Igår blev det en lite annorlunda dag. Något av en "Klassens dag" där vi var vid en stuga intill en sjö med bryggor och gräsplan. Där blev det samarbetsövningar, lekar, grillning och sedan tacos på kvällen. En lång dag, där jag inte var hemma förrän sent. Då var jag faktiskt rätt trött. Men efter en tiotimmarsdag med mina trettio sjuor, höga på frisk luft och choklad, är det väl inte så konstigt? Innan alla eleverna dök upp hann jag i vart fall ta några bilder på den mycket dimmiga morgonen. 
 
 
 
 
Jag tycker om dimma. Då tänker jag på Ronja Rövardotter och De underjordiska som kallar på henne, och rys-myser vid minnet av hur läskigt det var när man var yngre. När dimman ligger som nedfallna moln, genomborrade av trädtoppar, så är det vackert.
 
/Tessan
Allmänt | |
#1 - - Monica - Bilmek o mamma:

Oj så fina bilder =)!
Förstår att du tänker på ronja rövardotter. För det är verkligen sådan miljö och dimma. Hoppas du får bättre dagar i skolan snart och inte slagsmål eller smaklös fisk:D

Svar: Det gör inget! Jobbet är kanon iallafall :)
Tessan

Upp