Ett sätt att spendera en fredag

Igår trodde jag att jag i all stillhet skulle kunna komma hem efter jobbet, slänga mig i soffan och bara sjunka in i stoppningen och dåsa. Så blev det förstås inte. Istället fick jag köra Jonas & Jonas till Saltholmen, där en stor segelbåt väntade för att ta oss ut i skärgården. Med sig hade Jonas en gopro-kamera för att filma ett par extra tagningar eller klipp till hans nya kortfilm. Kortfilmen utspelar sig på en båt, och gårdagens ageranden krävde att Jonas  & Jonas (Visst är det tröttsamt att de heter samma...?) hoppade i plurret från en segelbåt. Kallt? De klagade inte så farligt mycket. Själv stod jag inpackad i lånad, tjock jacka och frös, men jag hade inte oförskämdhet nog att beklaga mig. Udda fredagkväll, som sedan slutade med rullband-sushi på Kungsgatan.
Bilden såg så snygg ut i huvudet, men hur jag än gör så blir den inte klockren. Så nu är den som den är!
Den får vara som den är när den inte blev som den skulle, helt enkelt.
 
Badpojkar.
 
 
 
Filmstjärnan Jonas Sjödin och hjälten Leif, vars båt vi lånade för gårdagens äventyr.
Kortfilmen The other side har första premiär den 14 november i Danmark. Tanken är att den också skall spelas upp här i stan, men när, var och så vidare återstår att se. Håll ögonen öppna under hösten!
 
/t
Allmänt | |
Upp