Farväl

Igår kom jag hem från Kungsängen, där jag tillbringat en långhelg med släkten som bor däruppe. Vi hade verkligen tur med vädret, och har fått massa gott att både äta och dricka. Någon fattades dock, och det var min kära farmor. Men det var faktiskt därför jag var där i första taget, nämligen för att ta avsked. 
 
Det var en liten, stilla begravning för oss som stod min farmor, Ellen, allra närmast. Min farbror, min far och jag hade förberett någonting att läsa eller säga. Jag hade skrivit ett brev till farmor, eftersom vi ofta brevväxlade. Jag tänker inte säga så mycker mer om det, eftersom det var väldigt jobbigt känslomässigt och jag liksom resten av familjen har sorg, men jag tänkte iallafall delge er brevet som jag skrev.
 
 
Till farmor
Hej farmor. Jag har skrivit ett brev till dig. Jag vet att du alltid blev så glad när jag skrev, och även om just det här brevet aldrig kom att bli postat så är det till dig.
 
Du var min enda farmor, men jag var inte ditt enda barnbarn. Vi är här alla fyra, och jag tror att deras hjärtan - precis som mitt - kniper, och att deras kinder också är vattnade av tårar.
 
Tack. Tack för att du var den du var. Tack för din kloka, varma blick och dina mjuka händer. Tack för dina skratt, och för de skratt du givit oss.
 
Även om du har frid och slipper ha ont så gör det ont i mig, och jag kommer aldrig att kunna säga att tiden räckte till, för jag kommer alltid att önska att du hade varit med. Snart tar jag examen. Det är ett stort steg och du hade varit stolt och lycklig för min skull. Jag kommer att tänka på dig.
 
Sov i ro. Du är borta men aldrig glömd. Vi saknar dig.
 
Din Tessan
 
 
/t
Allmänt | |
#1 - - Monica - Bilmek o Mamma:

Beklagar verkligen åter igen =/ <3 Vet inte vad jag ska skriva. Men kan säga att du skrev jätte fint till din farmor! Massa kramar på dig.

Svar: Tack! Kram
Tessan

Upp