Julgodis och CC-cream

Det var visst lite väl luddigt skrivet när jag bara skrev "julgodis" på bak- och matlagningslistan inför jul. Så jag lovar bot och bättring och delar med mig av de sorters julgodis som jag tänker göra i år. Här kommer alltså lista nummer tre i ordningen! Väl bekomme.
 
 
Åh, åh, åh! Jag måste ju få berätta en annan viktig sak. Jag har nämligen slutat att använda foundation... Därmed inte sagt att jag inte längre lägger en bas, utan snarare att jag har bytt approach, så att säga. För två veckor sedan ungefär köpte jag Lumenes CC-cream, och den är fantastisk. Det har aldrig varit smidigare att lägga en bas. Jag lägger krämen, sedan lite concealer om och där det behövs, och så avslutar jag med ett tunt lager med puderfoundation. Så foundationen kanske inte är helt ur spelet, men i puderform blir det inte riktigt lika mastigt som en flytande foundation kan bli.
 
Jag vill även slå ett slag för min "eyeliner stick" från ELF, som man kan lägga en tvåfärgad, glittrig och lite diskret eyeliner med. Extra kul tycker jag att det är, som är eyelinertokig. Det har även börjat hända lite med fransarna, tack vare min mascara som innehåller lite fransförlängande serum. Knappt märkbart, men jag tycker att det tar sig. Kanhända är det mest önsketänkande, men då är det banne mig bra tänkt av mig.
 
Eyelinern blev bra. Idag står det massor av göromål på schemat. Jag ska byta däck hos Monica, åka till stallet och sedan ska jag hem till min mor och äta middag och sova över där. Jag hoppas även hinna skriva lite på uppsatsen. Bara att sätta igång, med andra ord. Så varför sitter jag i pyjamas och dricker kaffe till How I Met Your Mother? Chop, chop!
 
/Tess
Allmänt, Jul, Smink & Mode | |
Upp