Dagens loppisfynd!

Idag fick jag äntligen gått på Kallebäcksloppisen. Som jag har längtat. Och jag fyndade faktiskt ett par grejer, även om jag fortfarande inte hittat vad jag letar efter mest av allt: köksstolar, fotpall till gungstolen, en salladsskål i glas och en ram till min karta som jag köpte i Stockholm. Det kommer att krävas fler besök, och då får jag nog även söka mig utanför Kallebäck.
 
Loppisen i Kallebäck ägs av KFUM och har öppet mån-lör10-15. Onsdagar har de nog öppet ända till 18, om jag inte missminner mig. Jag hittar ofta bra grejer där, till exempel min sekretär som kostade 100 kronor, även om de ibland sätter sina priser löjligt högt. Jag har till exempel spanat in några stolar, men de kostar 200 kronor styck, vilket är lite väl dyrt för att vara på loppis. Med tanke på att de måste fixas och donas med innan de är riktigt bra så känns det som ett onödigt företag. Men de är ju väldigt söta, och hittar jag inga bättre så...
 
Hur som helst. Här kommer bilderna på vad jag fick tag i idag.
 
Knypplad bordsduk, tårtfat, liten flaska för typ vinäger, ugnsfast form i glas samt en serveringstallrik med Karl XI och Ulrika Eleonora (!)
 
 
 
 
 
  
 Nästa onsdag blir det ännu fler loppisar och ännu fler fynd!
 
/tessan
Allmänt | |
Upp