Brunch med Fia

Trots att den här helgen varit fullspäckad med jobb och annat viktigt så har den faktiskt varit riktigt bra. Jag känner mig nästan helt bra nu, och det är bara på morgnarna som jag har lite halsont och är lite kraxig. Men det bör kanske snarare ses som ett ålderstecken än ett sjukdomssymptom? Det känns iallafall kanon att komma igång med vardagen. Jag är full av energi. På tisdag har vi vår opponering på vår B-uppsats i pedagogik, och efter det börjar en ny kurs. Min något cyniska uppfattning är att den kommande kursen, som bland annat verkar behandla vettiga ämnen såsom mobbing, inte kan vara sämre än den jag just avslutat. Det är faktiskt tragiskt vilka skräpkurser som finns, och hur de allra sämsta lärarna ofta lever och verkar på Pedagogen. Men hörni! Utbildningen drar faktiskt ihop sig. Nästa termin läser jag svenska, och nästa vår är det dags för examensarbete och förhoppningsvis examen! Är det efter det som man ska bli vuxen?
 
Idag har jag och Fia lagat och ätit brunch. Det blev hur gott som helst, så idén till en månatlig brunchsöndag i korridoren väcktes. Det är ett gott och trevligt sätt att starta dagen på, och dessutom har jag matpåsen full med överbliven mat och frukt som jag ska äta till middag på jobbet. 
 
 
 
 
 
Lyxigt och vårigt!
Allmänt | |
Upp