Projekt Akilles: "Grönt är skönt"

Nej, kära vänner. Akilles är ännu inte en fullfjädrad toalettbrukare. Tyvärr. Trots att vi nu hållit på i månader så har vi inte kommit i mål. Det verkade så lovande när jag kunde ta bort den sista ringen. Men jag hade mina funderingar kring hur Herr Katt skulle emotta förändringen, och mycket riktigt.Akilles var fullständigt oförstående och ville bara ut så fort han blev nödig. Dum och bekväm som man är så släppte jag ut honom, och toan blev helt ointressant för Akilles. Helt förståeligt, på sätt och vis, men jag satte käppar i mitt eget hjul. Det är så mycket bekvämare att låta katten gå ut och ha kul och kissa och skita var och när han vill, än att ha honom inlåst på toa och behöva komma hem och skura bajs.Inget ont som inte för något gott med sig dock. Nu när hela sommaren känns som ett ångestladdat svart hål så kan jag kanske göra en uppryckning och hålla lite mer koll på katten så att han verkligen lär sig att använda toan. Min närmaste plan är att minska Akilles utetimmar, så han får återupprätta vanan att använda LK:n. Det är en regression, men inte någon kapitulation, och det är en tröstande tanke.
Akilles toaträning | |
Upp