Friluftssöndag

Varje sommar köper jag Naturpasset, som är ett riktigt bra sätt att komma ut i skogen på. Jag skrev om det förra året, ni hittar inlägget här, så slipper jag berätta om det igen. Naturpasset är, i all korthet, hobbyorientering. Idag följde Fia, Caroline, Alma och Malte med ut. Vädret var kanon, och vi var ute i över två timmar. 
 
Klara för tur! Jag är riktigt nöjd med min fiffiga kompass-app som jag laddade ner. 
Extra kul var det att man kunde ta foton med kompassen med i bilden :).
 
En något murken, och något igenväxt, träbro. Det var tur att den fanns alls, annars hade
vi fått vada genom sumpmarken eller fått gå runt en lång omväg.
 
Caroline forcerar den ömsom torra, ömsom blöta, terrängen
 
 
 
Korre.
 
 
Inalles blev det tio kontroller idag!
 
/tessan
Allmänt | |
#1 - - Monica:

Man får ju sådan efterblick på orienteringen i grundskolan som vi hade.. haha :P

Upp