Fransförlängande projekt - dag 1

Jag är alltid på jakt efter den optimala mascaran, och har säkert provat varenda märke och sort. Just nu använder jag Chanels Inmitable mascara, och den gör ett bra jobb med vad som finns att jobba med. Men jag är ändå inte nöjd. Problemet är ju faktiskt inte mascarorna i sig, utan ögonfransarna som är extremt korta. Hur jag än böjer, duttar, kletar och grejar så får jag inte det resultat jag så gärna vill ha.
 
Tanken på att köpa någon slags fransförlängning har funnits länge. Min mor går till en salong och får fransförlängning, och hon verkar riktigt nöjd. Antagligen är det väl där jag kommer att sluta, jag också. Det var nog därför som jag, efter en artikel i Metro om just ögonfransförlängning, bestämde mig för att köpa en av dessa nya produkter som finns på marknaden och som skall ge långa, täta ögonfransar, utan att man behöver gå till en salong och sätta på fejkfransar. Det här medlet skall få de riktiga ögonfransarna att börja växa.
 
Självklart är jag extremt skeptisk, men samtidigt alldeles för nyfiken för att lämna det därhän. När jag var inne på Kicks igår slog jag alltså till och köpte mig ett medel som skall ge märkbart längre fransar på en månad. Jag valde mellan två varianter, Revitalash och ett annat ekologiskt märke. Men eftersom Revitalash var den billigare, bara 795 kronor, och enligt expediten som använt produkten den bättre, så slog jag till. Varje kväll i en månad skall jag nu använda den eyelinerliknande borsten och lägga intill fransrötterna. Det ska bli väldigt spännande att se hur det ser ut om en månad. Jag tänker lägga upp bilder varje vecka, så får ni och jag se om det märks någon skillnad.
 
Revitalash
 
Klara, färdiga, VÄX!
 
Dag 1

 
/Tessan
 
Allmänt | |
#1 - - Ika:

Nu håller vi tummarna att det fungerar :D! ska bli kul o se.

Svar: Ja, jag går och glor i spegeln med jämna mellanrum. =)
Tessan

#2 - - Karin:

Min gamla klasskompis Roxane använde Neulash, något liknande, och hennes växte faktiskt. Hon fick massa små, korta extrafransar. Sen råkade hon dra ut alla, så allt gick åt skogen :P

Svar: Råkade dra ut? Sjukt.
Tessan

#3 - - Karin:

Misslyckade lösögonfransar, som ej lossnade. Hon fick dra bort dem, och då följde de nya och de flesta av de gamla också med :P

Svar: Fyfan ><
Tessan

Upp