Riktigt jävla sjukt

Skelettkvinnan i Bergsjön... Ja, jag vet inte ens var jag ska börja. Jag känner bara att det här är alldeles för absurt för att gå folk förbi. Alla måste läsa det, och alla måste tycka att det är lika fascinerande och makabert som jag gör. Jag är helt mållös. Det är inte ofta jag blir förvånad, men det här fick mig att haja till. Vad är det som gör att en människa tycker att det är attraktivt och en bra idé att ha lägenheten full av skelettdelar? Jag förstår det inte. Kanske beror det på att jag som liten var riktigt rädd för skelett, av någon dunkel anledning. Jag kommer ihåg att jag alltid, varenda gång, gick "på toa" (gömde mig i hallen) när Hjärnkontorets jingel drog igång - det var nämligen en skeletthand som vred runt ett handtag eller dylikt. Sjukt läskigt, tyckte jag. Och samma sak var det med Mysteriet på Greveholm. Flera år efteråt har jag inga tydliga minnen av sista avsnittet, bara att det varit riktigt läskigt och att det var ett galet skelett med stirrande ögon som figurerade i handlingen. Tittar man på det nu, så... ja, vad fan. Inte ser det friskt ut, men läskigt?
 
Kanhända har jag mognat en smula med åren. Mitt patetiska försök att ta mig igenom "The Walking Dead" utan att gapa stämbanden till stumpar visar att jag ingalunda kan friskförklaras ännu, men att jag ändå är på god väg. Jag har ju faktiskt, tro det eller ej, sett hela första säsongen. Som tur är har just skeletten tappat sin läskighet, och nu när Mysteriet på Greveholm återvänder så finns det en möjlighet att jag faktiskt stannar kvar framför teven om det nu kommer benigt besök i rutan igen. 
 
Jag tänker inte skriva alltför mycket om den här "Skelettkvinnan" som upptäckts. Jag vill att ni kollar in länkarna, om ni inte redan gjort det. Det här, kära läsare, är nästan lika roligt som SD:s klanterier. Och nästan lika läskigt som när man hör att folk ändå väljer att rösta på de där jävla idioterna. Hade jag vetat att det var så lätt att hamna i riksdagen borde jag ha öppnat järnaffär. Kanske finns det någon nekrofil slash dendrofil slash veganrasist slash kattälskarmisantrop någonstans som funderar på en politisk karriär? Jag tror SD letar nya stjärnor som kan sitta pch komma med förslag om hur vi borde styra landet.
 
Länkarna:
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=18870_Kvinna_forvarade_skelett_i_lagenheten_138473.pls&autostart=1
 
http://www.gp.se/nyheter/bilder/1.1135681-skelettgalleri?articleRenderMode=modal
 
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1135327-skelettkvinnan-salde-ryggrad-till-bekant
 
 
/Tessays
Allmänt | |
Upp