Julklappstips!

Efter blod, svett och tårar kom då äntligen... nej, nu ljög jag. Jag ber om ursäkt. Jag ville bara vara lite teatralisk, bygga upp stämningen och fånga er uppmärksamhet och sånt trams. Jag börjar om.
 
Efter en väntan som känts nästintill oändlig, men som i själva verket bara varit ett par veckor lång, har jag äntligen fått Paketet med stort P skickat till mig från den där gudsförgätna ön som går under namnet England. Nu ljög jag igen. Jag älskar England. Jag är bara avundsjuk på att inte jag får bo på Downton Abbey och dricka portvin med sekelskifteskläder, fjädrar i håret och silkesvantar på fingrarna - eller får smyga runt små cottages med pelargoner i fönstren, klätterrosor på husfasaderna och lösa lite småmysiga mysterier framför brasan med ett glas sherry i handen á la Agatha Christie eller Morden i Midsomer. Efter att ha spenderat en helg i Tyskland, dubbadets Mecka, är jag nu otroligt sugen på lite bra och mysigt serietittande där karaktärernas röster faktiskt följer munrörelserna - och där det inte låter som att alla männen antingen har någonting oanständigt för sig eller sitter på toa när de pratar, som det gör när man dubbar i tyska filmer och serier. 
 
Hursomhaver så var det inte det jag skulle berätta om. Jag har extremt lätt för att glida ifrån ämnet, fråga de som läst något av mina alster på Universitetet. Ungefär 95% av det jag säger eller skriver hade man, i praktiken, kunnat skippa. Somliga kallar det ordbajseri, men jag ser det hellre som opulens. I en hemtentesituation är det en ovärderlig egenskap - det får sidantalet att öka exponentiellt när man väl sätter igång och skriver. Om sanningen ska fram så roar det mig en smula att veta att jag i princip kan glida runt i ämnesperiferin rätt friskt utan att läsaren släpper bokstäverna med blicken. Kanske gnisslar ni tänder i vanmakt. Jag hoppas det. Det skulle göra min dag.
 
Smink är en annan sån grej, bortsett från Downton Abbey, som gör livet lite roligare att leva. Jag upptäckte ELF:s galet bra och billiga smink tack vare en kollega, och klickade hem en ordentlig order. Det är det som kommit med posten idag. Man tror inte priserna är på riktigt, men det är de. Härifrån kommer flera av mina julklappar i år (jag tänker inte säga till vem, eller vilka, jag köpt). Har ni lite framförhållning så kan ni gå in och hitta sjukt bra julklappar till nära och kära, eller för all del till er själva. Här kommer länken: http://eyeslipsface.co.uk/
 
Och ja, det är en ögonskuggepalett med 100 olika nyanser. Jag vet! Awesome!
 
/Tessays
Allmänt, Smink & Mode | |
#1 - - Karin:

Jag vet inte om andra, men jag gillar att läsa ditt svammel; du gör det snyggt. Som väntat av en framtida svensklärare ;D

Upp