En första smak på utelivet

Akilles har fått sig en liten kattsele som han fick inviga idag. Från början hade jag tänkt vänja honom långsamt genom att först bara låta honom vänja sig vid att ha den på sig inomhus, därefter acceptera ett koppel och att matte följde honom i hälarna och sedan, när alla de stegen avklarats, låta honom få gå ut i koppel och kolla sig omkring. Akilles har aldrig varit utomhus, så jag antog att det skulle vara en mycket feg och klängig kisse som jag tog med mig ut. Självklart motbevisade han mig gång på gång, den lille krigaren. Selen tyckte han bara var mysig, han lade sig på rygg och spann när jag knäppte på honom den. Kopplet hängde han sig i och bet i ett par gånger, och så var det bra med det. Och väl utomhus så var det en mycket nyfiken och fascinerad liten kisse som smög runt bland gräs, buskar och utemöbler - inte en förskrämd liten kattracka som ville in igen. Nu sover han väldigt gott intill mina fötter efter att ha sett, hört, känt och luktat på så mycket nytt.
 
 
Bestämda kliv.
 
/Tessan
Allmänt | |
#1 - - Ita:

Klart han tyckte set var kanon att gå komma ut, lilla söta goding.
Kram

Svar: Haha, ja :)
Tessan

Upp