Spelkväll

Åh, härliga kvällar, härliga kvällar. Igår var jag hos systern på söndagsmiddag, hon bjöd på kyckling- & currygryta med äpple i. Jag får väl, trots min skepsis mot frukt i varm mat, erkänna att det smakade gott. Inget vin idag tyvärr, jag tog bilen. Men det var kanske lika bra, jag måste vara skärpt inför måndagens lektioner. Bilen förresten, den är ju rolig. Den låter väldigt suspekt när man startar motorn, jag trodde att det kanske var avgassystemet som spökade men det verkar komma från motorn. Jag står inför ett litet vägskäl - ignorera och hoppas på bättring eller låta någon titta på bilen och ge mig en hjärtattack ifråga om pengar som krävs för att lille bilen skall bli lycklig igen? Just nu ignorerar jag, jag hinner inte annat. Jag har åtminstone fyllt på olja, luft och bensin så jag tycker bilen borde nöja sig.

Jag lägger upp en liten bild här på spelet jag precis erövrat: Hermans Historiespel (designat av Herman Lindkvist). Massa frågor om historia, fina kungabilder och valspråk som skall placeras... ni kan ju gissa hur skoj jag tycker att det är. JÄTTESKOJ!! Ännu skojigare var att spöa skiten ur systern med trumfkorten Gustav II Adolf, Gustav Vasa samt Karl XVI Gustav. Bra veckoavslut alltså.


Hos Oliver, charmant hon är...

Hej så länge

Allmänt | |
Upp