When in rome - Dag 3

Den allra varmaste dagen var lördagen, med en temperatur på 27 grader. Riktigt jäkla asvarmt alltså, och fantastiskt härligt. Vi började med Vatikanen, Petruskyrkan och Vatikanmuséet, och sedan gick dagen vidare. Vi hade bokat plats på Pubcrawl, vilket var lite av en besvikelse faktiskt. Det visade sig att det inte alls var så många som anmält sig, och de pubar vi gick till var inte särskilt välbefolkade heller. När jag var i Rom förra gången så var Pubcrawlen det roligaste jag gjort på länge, men den här gången var det inte lika lyckat. Vi försökte iallafall göra det bästa av situationen (iallafall jag och Christin), så det var rätt trevligt ändå. Christins lag vann till och med Beer-pongturneringen. Jag var SÄMST. Jag prickade rätt med en boll men hade ingen aning om hur jag gjorde, oftast kastade jag bollen på de som stod mittemot.

Lördag den 28/4-2012

(Vissa delar av Petruskyrkan var avspärrade, tydligen arbetades det. Det såg jag ingenting av...)










(Världens fullaste vinglas, € 3, på en liten taverna i en gränd i närheten av Villa Borghese. Vinet var gott, och fast vi inte åt där så såg det jäkligt gott ut. Så den restaurangen lägger jag på minnet.)


(Den här bjuder jag på!)

Allmänt | |
Upp